MOBILVERSION

31. juli 2025

Centralt kryds lukkes i tre uger

Arbejdet med at forny Esbjergs infrastruktur fortsætter – og nu rammer det et af de mest trafikerede vejstrækninger i indre by.

Arbejdet med at forny Esbjergs infrastruktur fortsætter – og nu rammer det et af de mest trafikerede vejstrækninger i indre by.

Denne artikel er mere end 15 dage gammel. Indholdet kan derfor være uaktuelt.

Arbejdet med at forny Esbjergs infrastruktur fortsætter – og nu rammer det et af de mest trafikerede vejstrækninger i indre by.

Fra uge 32 og frem til og med uge 35 bliver krydset mellem Jyllandsgade og Nørregade fuldt afspærret.

Årsagen er, at Esbjerg Forsyning skal udskifte ældre fjernvarmerør som led i det løbende vedligehold og opgradering af forsyningsnettet.

Arbejdet forventes at vare tre uger og vil i perioden påvirke både bilister, cyklister og gående, der færdes i området.

– Vi ved godt, det kan være generende, når vi spærrer en vej midt i byen. Men vi håber på forståelse for, at det er nødvendigt for at sikre en stabil og moderne fjernvarmeforsyning – både nu og i fremtiden, lyder det fra Esbjerg Forsyning.

Der vil være tydelig skiltning med omkørsel, og man opfordres til at vælge alternative ruter. Arbejdet udføres med fokus på sikkerhed og hurtigst mulig genåbning.

Nørregade er en af Esbjergs mest trafikerede gader og en oplagt rute ind i byen, når man kommer fra vest, og der kan derfor forventes ekstra pres på de omkringliggende veje i perioden.

FAKTA:
🔹 Spærring: Jyllandsgade/Nørregade, Esbjerg
🔹 Periode: Uge 32–35 (ca. 5. august – 30. august 2025)
🔹 Årsag: Udskiftning af fjernvarmerør
🔹 Ansvarlig: Esbjerg Forsyning

Krydset Nørregade/Jyllandsgade. Foto: Google Maps.
Krydset Nørregade/Jyllandsgade. Foto: Google Maps/Din Forsyning.
Del artiklen