MOBILVERSION

3. marts 2026

Danskerne samler over 600.000 kroner ind til dyr i nød

Danskernes engagement i dyrevelfærd er fortsat stærkt. I løbet af 2025 har kunder hos kæledyrskæden Maxi Zoo samlet hele 629.407 kroner ind til Dyrenes Beskyttelse.

Danskernes engagement i dyrevelfærd er fortsat stærkt. I løbet af 2025 har kunder hos kæledyrskæden Maxi Zoo samlet hele 629.407 kroner ind til Dyrenes Beskyttelse.

Denne artikel er mere end 15 dage gammel. Indholdet kan derfor være uaktuelt.

Beløbet er opgjort på baggrund af årets velgørende aktiviteter i kædens butikker landet over. Pengene går ubeskåret til Dyrenes Beskyttelses arbejde med at hjælpe dyr på landets internater.

Indsamlingen er sket gennem flere kampagner og lokale initiativer – blandt andet “Valentins gåtur”, “Sommerven” og “Sammen for Dyrene”, hvor kunder har haft mulighed for at bidrage direkte til arbejdet for dyr i nød.

– Vi er utrolig glade og taknemmelige for den store opbakning fra både kunder og medarbejdere. Når vi står sammen, kan vi virkelig gøre en forskel for dyr, der har brug for ekstra omsorg og pleje, siger Tais Kraft, marketingchef i Maxi Zoo.

Ifølge Maxi Zoo er midlerne blandt andet med til at sikre pleje, dyrlægehjælp, aktivering og træning af dyr, der venter på et nyt hjem.

Samarbejdet fortsætter i 2026

Maxi Zoo har gennem flere år samarbejdet med Dyrenes Beskyttelse, og indsatsen fortsætter i 2026 med nye velgørende initiativer.

Kæden håber, at det kommende år vil bringe endnu større opbakning, så endnu flere dyr kan få trygge og kærlige rammer.

Kat og kat. Genrefoto.
Kat og kat. Genrefoto.
Del artiklen