MOBILVERSION
Store klø til Team Esbjerg: CSM Bucuresti snupper Final4-billetten
Mareridtsstart og manglende skarphed kostede dyrt: Team Esbjerg blev kørt over i Bukarest og misser Final4 efter klart nederlag.
Mareridtsstart og manglende skarphed kostede dyrt: Team Esbjerg blev kørt over i Bukarest og misser Final4 efter klart nederlag.
Efter en elendig start på Champions League-opgøret mod CSM Bucuresti fik Team Esbjerg aldrig kontakt – og tabte opgøret med ti mål. Flere spillere leverede desværre en indsats under niveau og havde svært ved at passere den svenske målvogter Evelina Eriksson.
Allerede efter seks minutters spil måtte cheftræner Tomas Axnér tage sin første Team Time-Out bagud med 6-0. Der havde da været stolpe-ud for både Nora Mørk og Henny Reistad samt tekniske fejl i en larmende kulisse.
Bojana Popović havde sørget for, at hendes hold havde den rette tænding, og med stillingen 10-4 efter godt elleve minutters spil var vejen vist.
Evelina Eriksson reddede et straffekast fra Henny Reistad, og hjemmeholdet fastholdt den solide føring frem til pausen – og havde endda to afbrændere mod det “tomme mål”.
Team Esbjerg forsøgte sig i store dele af kampen med 7-mod-6-spillet, og det lykkedes at reducere hjemmeholdets føring til tre mål ved stillingen 26-23. I målet leverede Katharina Filter en række redninger, mens Henny Reistad havde svært ved at finde vej til netmaskerne. Verdens bedste håndboldspiller blev noteret for blot seks mål på tretten forsøg.
CSM Bucuresti udbyggede sin føring i slutminutterne – og kunne fortjent fejre, at holdet nu er blandt Europas fire bedste.
Team Esbjerg havde ellers vundet den første kamp i sidste uge, men heksekedlen i Bukarest blev altså endestationen for det europæiske eventyr for i år. Et eventyr der hele sæsonen igennem har haltet. Nu kan Team Esbjerg fokusere 100 procent på slutspillet i Bambuni Kvindeligaen – i øvrigt ligesom Odense, der i går også måtte vinke farvel til Champions League.
Kampen i tal:

































